Friday, December 7, 2012

Jiwang jumaat.

Macam mana eh. Nak tulis ni, tapi nak bagi penulisan paling neutral. Ok. NEUTRAL.

Semalam, dalam aku terguling-guling layan perasaan, hamiza hani hamsin tu call.
Yeay! Pandai dia memilih masa! Aku rasa aku boleh mati kalau semalam miza x call *over*
Kami pun borak dan borak sampai bateri phone aku kong, estimate +-2 hours on phone. Pheww.
Oi. Aku nak cerita apa ni -.-

Dari borak dengan miza tu, aku macam kagum gile dgn budak tu.
Aku kagum gila bila orang boleh berfikir baik 24/7.
Sebab currently aku boleh berfikiran baik dengan apa yang jadi dalam hidup aku, buruk mana pun keadaan aku nampak hikmah untuk aku, tapi dalam aku nampak kebaikan hidup tu, aku macam dengki dengan orang lain.
Sampai kan macam rasa nak orang lain rasa apa aku rasa so that orang lain pun terseksa.
Gahhhhh. Kejam lah -.- yeah i know that. Aku tengah stragel nak counter.
Miza faham and tak bias apa-apa, dia memang bagi hak berfikir untuk sebarang tindakan yang aku bakal/dah amik.

Dia pesan banyak kali,
move on, jangan duduk dekat simpang, and stragel apa yang boleh.

Banyak lagi ayat-ayat comfort yang dia bagi, tepat pada masanya. Miza memang sentiasa ada. Kalau aku lupa dia pun, dia tetap ada cari aku. :')

Miza ajar untuk
Sabar dan sabar lagi.
Tuhan tu nak bagi peluang kat aku untuk ingat Dia.
Jangan simpan dendam sebab semua orang buat salah.

Dan aku selalu pesan dekat diri sendiri
X kira apa yang jadi, i'll be better in time. Emosi,mental, fizikal, rohani, semuanya will be better.  InsyaAllah.

Cepatlah kerja, lama sangat duk umah, otak tepu, tulis xbest!

1 comment:

Hamiza said...

Thank you syg. Be strong and i love you!